zondag 28 juli 2013

Vriend(inn)en

Hallo lieve mensen,

Vandaag een post over vriendschap. Ik heb zelf namelijk al het een en het ander meegemaakt qua vriendschap. Mensen die maar deden alsof ze mijn vriendin waren, mensen die liever populair wilden zijn dan mijn vriendin. Gelukkig heb ik nu een paar goede vriendinnen waar ik de grootste lol mee heb, maar waar ik ook mijn ei kwijt kan. 

Er zijn verschillende soorten vriendschap. Wel heel veel, denk ik. Zoals ik in de inleiding al zei was er een vriendin en die heeft me laten vallen omdat ik "niet populair genoeg" was. Dit is dus geen echte vriendschap, nou ja eerst wel, maar later wilde ze alleen maar populair zijn. De tweede was ook geen echte vriendschap, althans dat vind ik, misschien was het eerst wel echt maar dacht ze: "ik wil haar geen pijn doen, dus doe ik alsof."

Zo heb je ook mensen die tienduizend vrienden hebben, maar eigenlijk geen echte hele goede. Je hebt ook mensen die populair zijn waardoor ze een aanhang krijgen van tienduizend. Bijna iedereen in de klas wil wel vriendinnen zijn met haar. Vaak maakt diegene er dan "misbruik" van door je dingen te laten doen die je eigenlijk niet wil doen.

Als laatste heb je nog echte vriendinnen, vriendinnen waarbij je jezelf kan en mag zijn, waar je ook boos op mag worden en waar je je verhaal kwijt kan zonder dat ze je uitlachen, maar ook waar je de grootste lol mee hebt. Dat is voor mij echte vriendschap.

Ik heb ook een tijdje gedacht zal ik ook maar meelopen met de rest om populair te zijn en om meer vriendinnen te krijgen, maar nee ik heb dat uiteindelijk niet gedaan. Ik ben mijn hart blijven volgen en nu heb ik genoeg mensen waarbij ik me gewoon op mijn gemak voel en mezelf kan zijn, dit zijn dan niet direct echt vrienden, maar wel gewoon mensen waarmee ik goed kan opschieten.

Wat is voor jou echte vriendschap?

Groetjes van FiloSoFemke

1 opmerking: