vandaag een blog over de o zo bekende vraag "Wie ben ik?" Het is een vraag waar eigenlijk niemand een antwoord op weet, maar ook waar wel iedereen een antwoord op denkt te weten. Sommigen hebben het uitgevogeld, sommigen vragen het zich hun hele leven af.
Ik weet zelf ook nog niet helemaal wie ik ben. Er zijn zo veel antwoorden op deze vraag, maar eigenlijk is er voor iedereen een ander antwoord. Wie je bent kan qua uiterlijk zijn, maar vaak hebben ze het over je innerlijk. Mensen stellen vaak de vraag "Wie ben jij?" meestal antwoorden mensen dan "Ik ben (naam)." Best logisch, want jouw naam staat in het teken van jou.
Als mensen doorvragen naar jou als persoonlijkheid en ze vragen dan "Wie ben jij?" dan antwoorden de meeste mensen "Ik ben (aantal eigenschappen)." Maar is dit wel de ware persoonlijkheid. Persoonlijkheid is toch niet je totale ik. Je totale ik is in mijn ogen je uiterlijk, je innerlijk en je wijze van doen en denken.
Het innerlijk is ook voor iedereen anders. Voor de een is het innerlijk alleen de eigenschappen die diegene heeft. Voor de ander is het je totaal pakket wat je elke dag laat zien en niet laat zien. Wat je lekker vind, wat vies. Op welk type je valt, welke deodorant je gebruikt, etc.
En wat is de manier van denken en doen dan. Die is ook voor veel mensen anders. Sowieso denkt iedereen anders, maar waar wordt dit op gebaseerd, waar denken we aan als we denken aan de manier van denken?
Ik stop hier even. Het is best wel raar gelopen, want eerst van de vraag "Wie ben ik?" daarna kwam "Wat is je innerlijk?" daarna "Wat verstaan we onder het innerlijk?" en als laatste "Wat is de manier van denken en doen?"
Groetjes van FiloSoFemke
Nice Post
BeantwoordenVerwijderenTemp Mail
cxv
Nice Post
BeantwoordenVerwijderenTemp Mail
Temp Number
speed test