vandaag geen tips, maar een writing prompt. Een writing prompt is een kort verhaaltje wat je aan een opdracht koppeld. Bijv. "schrijf een verhaal(tje) waarin je de emotie verdriet vooral laat zien." Dan moet ik een verhaaltje daarover schrijven.
Dit onderwerp vond ik zo leuk dat ik dit elke week ga doen!
De opdracht voor vandaag:
"schrijf over een benzine station, 's nachts"
Het is donker op het benzine station, ik zit achter de kassa te hopen dat ik niet overvallen wordt. Dan komt er een auto aan. Heel langzaam rijdt de auto over het benzine station. Er stapt een lange man uit. "godzijdank heeft hij geen bivakmuts op." denk ik. De man loopt langzaam naar de kassa. "Mag ik een Marlboro, alstublieft?" vraagt de man. Even sta ik versteld en kan ik niet antwoorden, want ik had verwacht dat dit een overvaller zou zijn. Snel antwoord ik: "Ja natuurlijk." Ik pak het pakje sigaretten. "Dat is dan €8,35." Zeg ik op een rustige toon, terwijl ik niet bepaald rustig ben. Ik ben nog altijd bang dat ik overvallen wordt. De man geeft me negen euro. Ik geef hem vijfenzestig cent terug. De man loopt weg. Ik ben weer alleen. Ik kijk op de klok, het is al vier uur 's nachts. "yes, nog maar een half uur dan ben ik verlost." denk ik.
Het is vijf over half vijf. De vervanger is nog steeds niet op komen dagen en ik kan niet zomaar weggaan. Ik kijk op mijn telefoon of ik een berichtje heb van Sarah, de vervangster. Maar nee, geen berichten. Dan SMS ik haar zelf wel. "Hallo Sarah, wanneer kom je me aflossen, want je bent al tien minuten te laat. Groetjes Lisa." Ik wacht nog een paar minuten, maar ik krijg geen reactie.
Plots gaat de telefoon. Ik schrik me dood, maar durf in de eerste instantie niet op te nemen. Uiteindelijk doe ik dat toch. "Hallo?" vraag ik angstig. Aan de andere kant van de lijn hoor ik een naam, Joost. Het is mijn baas, maar hij klinkt niet al te vrolijk. "Hoi Lisa, ik moet je wat vertellen. Sarah heeft net een ongeluk gehad, ze kan je dus niet aflossen." zegt Joost. Ik schrik me dood van zijn mededeling en zeg even helemaal niks meer. Uiteindelijk reageer ik: "Oke, ik zal nog wel tot zeven uur werken, dank je wel voor de mededeling. Dag." Ik hang op.
Ik loop het benzine station uit. "Wat verschrikkelijk dat Sarah is aangereden." kan ik alleen maar denken. De laatste uren sinds ik het nieuws gehoord heb kan ik echt aan niets anders denken. Ik stap op mijn fiets, op weg naar Sarah.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
En wat vonden jullie ervan?
Hebben jullie ook een writing prompt, of een andere schrijfopdracht?
Groetjes van FiloSoFemke
Geen opmerkingen:
Een reactie posten