Vandaag maar weer eens een writing prompt. Een writing prompt is een kort verhaaltje wat je aan een opdracht koppeld. Bijv. "schrijf een verhaal(tje) waarin je de emotie verdriet vooral laat zien." Dan moet ik een verhaaltje daarover schrijven.
De opdracht voor vandaag is:
"Kies een boek, open het op pagina 32, de eerste zin op die bladzijde is de eerste zin van je verhaal"
Ik loop op straat op zoek naar wat eten en vis wat uit de prullebak. Het is een half verrotte appel. Ik neem een hap. "Bwee, wat is dat voor een vieze appel?" En ik spuug het uit. Ik vraag mezelf af waarom ik ook al weer in deze situatie ben gekomen en waarom ik niet eens een normale lekkere appel kan eten.
"Schatje, wil je even de suiker aan geven?" Vroeg mijn toemalige vriend. Ik zei nee en liep weg. Ik kon wel schreeuwen, maar dat deed ik niet. Ik kon wel janken, maar dat deed ik ook niet. Ik liep gevoelloos weg. Johan, mijn vriend, kwam me achterna. "Waarom loop je nou weg?" vroeg hij. Daar wist ik geen antwoord op, dus zei ik maar niks. Uiteindelijk kwam ik er achter dat ik gewoon niet meer verliefd was op hem, dus dat zei ik hem maar. Johan werd heel erg boos en begon te slaan met z'n handen, hij miste, maar het scheelde maar een haar. "Sophie, ga nu als de bliksem MIJN huis uit en kom nooit meer terug." Ik wist dat als dit ging gebeuren ik uit zijn huis moest, maar zo snel al, dat had ik niet verwacht. Dus liep ik weg met mijn spullen onder mijn arm, in een tas gepropt.
Ja zo ben ik op straat beland. Niemand die meer naar me omkeek, omdat ik het had uitgemaakt. Ik heb het er zelf naar gemaakt, mijn eigen domme schuld.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat vonden jullie ervan?
Welke opdracht moet ik de volgende keer uitvoeren, hebben jullie een idee?
Groetjes van FiloSoFemke
Leuk idee xox
BeantwoordenVerwijderenLeuk :D
BeantwoordenVerwijderen